خوبی که از حد بگذرد ابله خیال بد کند

نمیدانم برای شما پیش آمده در زندگی از سر دلسوزی دست کسی را بگیرید و او را در مسیر زندگی به مراحل ارجع و بالا سوق دهید. و در واقع به تعبیری سرنوشت زندگی اش را عوض کنید بطوریکه طرف به نحوی شما را مدیون موفقیتهای خود بداند میدانم که چنین مسئله ای یا شبیه به این گاها" در زندگی بعضی انسانها رخ میدهد                                         

نمیدانم چرا وقتی به کسی زیاد از حد خوبی میکنی ارزش و احترامت  فراموش میشود  و مخاطب تو کارهای نیکت را پیش خودش وظیفه تلقی مینماید که اگر در آن مقطع زمانی خوبی و محبت بیش از حد خودرا کم ویا احیانا"حذف کنی آنوقت در نظر طرف مقابلت

میشوی یک انسان بد یک آد م 2 رو یک آدم دروغگو یک انسان نامشخص و.....

در صورتیکه اگر لطف و محبت تو ادامه داشته باشد و خیر تو به طرف برسد

تو ادم خوبی نیستی

بلکه این وظیفه توست که اینطور باشی

اینجاست که مصداق سخن بزرگی که میگوید خوبی که از حد بگذرد ابله خیال بد کند واقعیت پیدا میکند

و اینجاست که میفهمی به هیچکس خوبی بیش از حد نکنی بلکه باید همیشه در این مقوله حد نرمال را رعایت کنی که امروزه خوبی زیاد به کسی نمودن لطمه وارد کردن به خود است و بس

 

نظرات 7 + ارسال نظر
قدیر شعیبی شنبه 30 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 ب.ظ http://soortmeh.blogsky.com

با سلام و درود و تبریکات ویژه
ورود شما را به دنیای وبلاگ نویسان تبریک گفته آرزوی موفقیت دارم

اعظم سبحانی یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:10 ب.ظ http://http:/ 1341abcd.blogfa.com

فقط اینو میتونم بگم که در جواب خوبیهام تیشه برداشتن و ریشه مو زدن . من فقط به خدا سپردم . هیچ وقت حلالشون نمیکنم .

محمود یکشنبه 2 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:04 ب.ظ

آقا سلام من با حرف شما موافقم من دست یکی از دوستانمو که خیلی صمصمی باهاش بودمو گرفتم و تا اونجا که میشد کمکش کردم . ولی وقتی زن گرفت دیگه ما رو پاسخ اس ام اس هم نمی داد . حالم خیلی گرفنه شد . جو گیر شده بود اساسی . با هم میرفتیم فوتبال دوره ای . سینما و ...... خیلی نامرده خیلی . حتی من اولین دوستی بودم که براش کادوی ازدواج خریدم اونم 2 بار ولی خاک بر سرش احمقش . نامرد بی معرفت . به خاطر 1 زن پشت کرد به دوستی 14 سالمون حالا خوبه خونشون از ما 2 تا کوچه هم بیشتر فاصله نداره ها . خیلی نامرده .

.... چهارشنبه 21 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:32 ب.ظ

حرفتون درسته. بماند که املاتون یه خرده مشکل داره
به قول یه بنده خدایی:
لطف مکرّر ایجاد حقّ مسلّم می کند.... ولی گاهی آتیش بگیره این دل که نمیتونه بی خیال آدما و نادانیها و بدبختیهاشون بشه...
شاد باشید

شادی پنج‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 10:15 ب.ظ

سلام
منم با این نوشته موافقم

خدا نکنه هیشکی جوگیر نشه

ما میایم بدون هیچ چشمداشتی و برای رضای خدا بهش لطف می کنیم
اما خدا نکنه یه انتقاد تو کارش بهش بکنی
همچی واست میزنه که مغزت سوت میکشه

خلایق هر چه لایق

مائده شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 12:29 ق.ظ

سلام
منم مثل همه ی شما ها محبت میکنم ولی همیشه جواب خوبیم رو با بدی پس میدن ، از طرافیانم متنفرم و به هیچ کس اعتماد ندارم ولی متاسفانه انقدر احمقم که به همه محبت میکنم .

مهدی جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 07:21 ب.ظ

من‌کلی محبت‌کردم به طرفم..تازه تازه خانم بعدچندوقت درجوابش بهم‌میگه چرا دروغ بگم بهت حسی ندارم..آی لعنت به اون گورکثیفت لجن نکبت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد